آزمایش موشكی آمریكا به تاخیر افتاد جهادگران
.:: Your Adversing Here ::.
 

آزمایش موشكی آمریكا به تاخیر افتاد

آزمایش موشكی آمریكا به تاخیر افتاد

وحشت واشنگتن از پیونگ یانگ

آیا بحران موشكی كوبا این بار در كره شمالی تكرار می‌شود؟!وحشت از آغاز درگیری و رویارویی نظامی با كره شمالی آزمایش موشك بین قاره‌ای بالستیك آمریكا را به تأخیر انداخت.

 
به گزارش جام جم آنلاین در دهه 60 میلادی بود كه دو ابر قدرت دنیا یعنی شوروی و آمریكا بر سر استقرار موشك‌های بالستیك شوروی در خاك كوبا بحرانی را تا مرز جنگ هسته‌ای پیش بردند، اما در لحظه آخر آمریكا كوتاه آمد.در آمریكا وضعیت فوق‌العاده اعلام شد و حتی پناهگاه‌ها برای پناه گرفتن مردم آماده شد.

تحركات نظامی دو طرف آنقدر پیش رفت كه هواپیماهای آمریكایی برای شناسایی بر فراز خاك كوبا به پرواز درآمدند كه با واكنش پدافند هوایی شوروی مستقر در كوبا روبرو شدند.اما این بحران موشكی با كوتاه آمدن جان اف كندی رئیس جمهور وقت آمریكا پایان یافت.اما چندی بعد وی به طرز مشكوكی ترور شد و جان سپرد.

اما اكنون كره شمالی، شوروی سابق را پشت سر خود ندارد، پس از شدت گرفتن هشدارها و تحركات نظامی آمریكا و كره شمالی اقدام ایالات متحده نشان از عقب نشینی واشنگتن از تهدیداتی بود كه علیه پیونگ یانگ اعمال می‌كرد.

گرچه نگرانی از سوء تعبیر كره شمالی از این آزمایش موشكی در میانه بحران اخیر و هراس از ایجاد درگیری دلیل این تأخیر بوده است،اما نشان می‌دهد لفاظی‌های دو طرف و خط و نشان كشیدن‌ها كارساز بوده است.

روز گذشته بود كه كره شمالی حتی به فكر خروج كاركنان سفارتخانه‌های خارجی از پیونگك یانگ بود و به آنها گفته بود كه این كار را بررسی كنند چون هنگام جنگ دیگر نمی‌توان امنیت آنها را تأمین كرد.

هر چند كارشناسان و برخی كشورهای دیگر این واكنش‌ها را بلوف سیاسی و نظامی پیونگ یانگ تلقی می‌كردند و آن را برای دریافت امتیاز می‌دانستند، اما اقدامات كره شمالی را نمی‌توان صرفاً یك لفاظی و بلوف تلقی كرد. كوتاه آمدن آمریكا از آزمایش موشك بالستیك خود آن هم به خاطر جلوگیری از تحریك كره شمالی نشان از عزم جدی این كشور برای مقابله با آمریكا دارد.

پس از اقدامات آمریكا علیه كره شمالی بود كه این كشور تهدید كرده آمریكا را هدف حمله هسته‌ای قرار خواهد داد و رسماً علیه كره جنوبی اعلام جنگ كرده است.

اقدامات نظامی آمریكا در منطقه شبه جزیره كره باعث شد تا كره شمالی واكنش‌های تندی به این تحركات و تحریكات داشته باشد.آمریكا در خلال این فرایند بمب افكن های بی۵۲ و بی ۲ خود را كه می‌تواند كلاهك هسته‌ای حمل كند در چارچوب رزمایش مشترك با كره جنوبی به منطقه فرستاد.

در قبال این اقدامات هم كره شمالی چند فروند موشك دور برد و میان برد خود را آماده شلیك كرد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

  • نوشته : منصور
  • تاریخ: یک شنبه 18 فروردين 1392برچسب:,

  • mnh12

    منصور

    mnh12

    http://mnh12.loxblog.com

    جهادگران

    آزمایش موشكی آمریكا به تاخیر افتاد

    جهادگران

    در کودکی خوانده بودیم” آن مرد درباران آمد”؛ غافل ازاینکه تاآن مردنیاید، باران نمی بارد . . . منصور

    جهادگران